Sincerehearts.nl :: Fatwa bekijken - De behandeling van een persoon die anderen dan Allaah aanroept

De vertaalbronnen van iedere fatwa staan onder de fataawa.
De koranverzen en profetische overleveringen in de tekst zijn een vertaling van de werkelijke uitspraken.
     Sincerehearts.nl Onderwerpen-index -> Geloofsleer: Algemeen Nieuwe fatwa toevoegen
Stuk toevoegen
De behandeling van een persoon die anderen dan Allaah aanroept -
  Vorige fatwa :: Volgende fatwa
sazm BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2014 9:54 pm
Vraag:

Nobele Shaykh, moge Allaah jullie succes schenken. De vragensteller zegt: Indien ik een individu de Shirkiyaat (daden van Shirk) zie verrichten, zoals du'aa-u l-amwaat (het aanroepen van de doden) en talabu sh-Shafaa'ah (vragen om voorspraak) van hen (i.e. Shirk in de aanbidding). Hoe dien ik met hem om te gaan? Behandel ik hem als een Moslim of als een Kaafir (ongelovige).

Antwoord:

Behandel jij hem als een Moslim, terwijl hij Shirk (afgoderij) pleegt en jij hem Shirk hoort plegen en hij anderen dan Allaah aanroept? Geef hem de behandeling van een Mushrik (afgodendienaar), maar nodig hem uit naar de Islaam. Leg hem uit, dat het Shirk akbar (de grote vorm van Shirk) is en verduidelijk aan hem het gevaar van Shirk, vanuit het oogpunt van de da'wah (uitnodiging) naar Allaah en an-Nasiehah (het geven van advies). Ja.

Arrow

Shaykh Saalih al-Fawzaan -

Audio: http://www.sincerehearts.nl/FB/audio/AlFawzaan1.mp3
Site Admin

Profiel bekijkenStuur privébericht Reageren met citaat
Berichten van afgelopen:   
     Sincerehearts.nl Onderwerpen-index -> Geloofsleer: Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  

Er zullen inshaAllah met de tijd fatawa bijkomen.