Vraag:
Nobele Shaykh, we hebben gehoord dat jullie de Takfier (het tot ongelovige verklaren) hebben ingetrokken aangaande degene die vervalt in ash-Shirk al-Akbar (de grote vorm van afgoderij), zoals (bijvoorbeeld) al-Istighaathah bi l-Amwaat (het vragen om hulp van de doden in tijden van nood), en dat jullie Iqaamat ul-Hujjah (het leveren, vestigen van de bewijzen) hebben gesteld als voorwaarde met al-'udhr bi l-jahl (het excuus van onwetendheid). Klopt dit?
Antwoord:
Dit zijn woorden die baatil (vals, onwaar) zijn. Dit is een leugen over mij, en ik zal de takfier aangaande de Mushrik (afgodendienaar) niet intrekken in-shaa-Allaah, Takfier van de Kaafir (ongelovige). Ik zal dat niet intrekken, omdat dat dat het intrekken van de waarheid betekent.
Shaykh Saalih al-Fawzaan
Audio: http://www.sincerehearts.nl/FB/audio/AlFawzaan4.mp3
www.alfawzan.af.org.sa
[opmerking: lees de voorgaande fataawaa onder hetzelfde onderwerp om meer informatie te krijgen over wat de positie van Shaykh Saalih al-Fawzaan (en vele andere 'ulamaa van ahlussunnah wa l-jamaa'ah) is aangaande de Takfier van degene die vervalt in de grote vorm van afgoderij]
|
|
Site Admin
|