Sincerehearts.nl :: Fatwa bekijken - Hij completeerde het vasten van 30 dagen, toen kwam hij in een land dat nog steeds op hun 30ste dag was (Fatwanr. 30)

De vertaalbronnen van iedere fatwa staan onder de fataawa.
De koranverzen en profetische overleveringen in de tekst zijn een vertaling van de werkelijke uitspraken.
     Sincerehearts.nl Onderwerpen-index -> As-Siyaam (het Vasten) Nieuwe fatwa toevoegen
Stuk toevoegen
Hij completeerde het vasten van 30 dagen, toen kwam hij in een land dat nog steeds op hun 30ste dag was (Fatwanr. 30) -
  Vorige fatwa :: Volgende fatwa
sazm BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 6:41 pm
Fatwanr. 30

Vraag:

Als ik op de 30e dag van de Ramadaan vanuit Londen zou reizen na de tijd van Maghrib, na mijn vasten verbroken te hebben, en ik zou aankomen op mijn bestemming in de USA om er vervolgens achter te komen dat het daar nog steeds overdag is op de 30e van de Ramadaan, wat zou ik moeten doen?

Antwoord:

Het antwoord op uw vraag is in het kort: jouw toestand (conditie) zou gelijk moeten zijn aan die van de [Moslim] inwoners van (de plek) waar je bent. Dus, als zij nog steeds bezig waren met het vasten dan zou je samen met hen moeten vasten zelfs als dat betekent, dat je meer dan 30 dagen aan het vasten zou zijn [het max. aantal dagen die normaal in acht worden genomen in de maand Ramadaan.]

Shaykh Abdul-Azeez Ibn Baaz.

Laatst aangepast door sazm op Do Jun 18, 2009 12:44 am; in totaal 1 keer bewerkt
Site Admin

Profiel bekijkenStuur privébericht Reageren met citaat
Berichten van afgelopen:   
     Sincerehearts.nl Onderwerpen-index -> As-Siyaam (het Vasten) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  

Er zullen inshaAllah met de tijd fatawa bijkomen.