Sincerehearts.nl :: Fatwa bekijken - Is Shaykh al-Fawzaan van mening veranderd aangaande het verrichten van takfier op degene die grote Shirk pleegt?

De vertaalbronnen van iedere fatwa staan onder de fataawa.
De koranverzen en profetische overleveringen in de tekst zijn een vertaling van de werkelijke uitspraken.
     Sincerehearts.nl Onderwerpen-index -> Geloofsleer: Algemeen Nieuwe fatwa toevoegen
Stuk toevoegen
Is Shaykh al-Fawzaan van mening veranderd aangaande het verrichten van takfier op degene die grote Shirk pleegt? -
  Vorige fatwa :: Volgende fatwa
sazm BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2015 2:31 pm
Vraag:

Nobele Shaykh, we hebben gehoord dat jullie de Takfier (het tot ongelovige verklaren) hebben ingetrokken aangaande degene die vervalt in ash-Shirk al-Akbar (de grote vorm van afgoderij), zoals (bijvoorbeeld) al-Istighaathah bi l-Amwaat (het vragen om hulp van de doden in tijden van nood), en dat jullie Iqaamat ul-Hujjah (het leveren, vestigen van de bewijzen) hebben gesteld als voorwaarde met al-'udhr bi l-jahl (het excuus van onwetendheid). Klopt dit?

Antwoord:

Dit zijn woorden die baatil (vals, onwaar) zijn. Dit is een leugen over mij, en ik zal de takfier aangaande de Mushrik (afgodendienaar) niet intrekken in-shaa-Allaah, Takfier van de Kaafir (ongelovige). Ik zal dat niet intrekken, omdat dat dat het intrekken van de waarheid betekent.

Shaykh Saalih al-Fawzaan

Arrow

Audio: http://www.sincerehearts.nl/FB/audio/AlFawzaan4.mp3

www.alfawzan.af.org.sa

[opmerking: lees de voorgaande fataawaa onder hetzelfde onderwerp om meer informatie te krijgen over wat de positie van Shaykh Saalih al-Fawzaan (en vele andere 'ulamaa van ahlussunnah wa l-jamaa'ah) is aangaande de Takfier van degene die vervalt in de grote vorm van afgoderij]
Site Admin

Profiel bekijkenStuur privébericht Reageren met citaat
Berichten van afgelopen:   
     Sincerehearts.nl Onderwerpen-index -> Geloofsleer: Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  

Er zullen inshaAllah met de tijd fatawa bijkomen.